Marca Bridgestone a fost fondată în 1931 în Japonia de către Shōjirō Ishibashi. Numele său, derivat din traducerea literală a cuvântului „Ishibashi” („pod de piatră”), reflectă ambiția de a crea anvelope capabile să susțină evoluțiile rapide ale sectorului auto. Încă de la început, compania produce anvelope integrând tehnologii japoneze, pentru a se diferenția de producătorii europeni și nord-americani.
- Începând cu anii 1950, Bridgestone își modernizează facilitățile și devine prima companie care comercializează anvelope radiale. Cifra de afaceri crește semnificativ, plasând marca în vârful industriei anvelopelor din Japonia.
- În anii 1970, compania investește masiv în cercetarea privind anvelopele radiale, lansând, printre altele, Super Filler Radial (1978) și Potenza (1979), o anvelopă axată pe performanțe înalte pentru automobile.
- Pe măsură ce își extinde prezența internațională, Bridgestone achiziționează uzine în Australia, investește într-un producător din Taiwan și se stabilește în Indonezia, Iran, apoi în numeroase alte țări. În 1988, Grupul cumpără Firestone, consolidându-și astfel prezența la nivel mondial.
- Odată cu deschiderea de uzine și centre de R&D în diverse țări, Bridgestone își extinde gama de anvelope pentru autoturisme, camioane și vehicule utilitare. Prima anvelopă Bridgestone cu carcasă radială apare în 1967, susținând îmbunătățirea durabilității și a confortului la volan.
- În 2016, marca lansează pe piață anvelopa DriveGuard, concepută pentru a rula chiar și în caz de pierdere de presiune. Tehnologia sa „Cooling Fin” permite menținerea controlului asupra vehiculului în cazul unei pene, până la 80 km distanță la 80 km/h.
- Astăzi, compania se numără printre cei mai importanți producători de anvelope, cu o cifră de afaceri care o plasează pe locul al doilea la nivel mondial. În Europa, sediul central este stabilit în Belgia din 1972, completat de mai multe uzine și un centru de cercetare de 32 de hectare lângă Roma.
Dincolo de comercializarea anvelopelor sale, Bridgestone își continuă strategia de dezvoltare prin achiziții țintite, bazându-se pe filozofia sa: de a furniza produse de calitate superioară pentru a susține mobilitatea auto la nivel mondial. Datorită moștenirii sale tehnologice și dinamismului industrial, marca s-a impus ca unul dintre liderii pieței de anvelope, contribuind la siguranța și la performanța vehiculelor în numeroase regiuni.